fredag 28 juni 2019

Schersminen


Förlåt om jag tjatar vidare om min schersmin här vid entrén. Men nu har den slagit ut så jag var bara tvungen att föreviga den igen... Så stor!


Och jag inser att jag ljög lite om doften, när jag gnällde om att den inte doftade så mycket. Den doftar nämligen den med, om än inte lika starkt som den andra kanske. Eller så är det för att doften nu kom fram när den är så översållad med blomster, det har den nämligen aldrig varit förut!


Läste någonstans att det kan vara förra sommarens torka, som gör att alla blommor tar i som bara den i år. För det är ovanligt mycket blommor i år, på rosor och buskar och så vidare, har ni tänkt på det ni med? 

Alltså ser ni hur trångt här är, med schersminen på ena sidan och rosen Lykkefund på andra! Man får liksom ducka lite när man går förbi... 😚
Rosen har varit stor i många år, men den håller jag efter, för högre än kattgården får den inte bli. Annars tror jag såna här honungsrosor kan bli riktigt stora! 
Den blommar på rätt bra den med... men det gör den å andra sidan varje år. En ros att rekommendera om man vill ha en riktigt stor och villigt blommande ros, inga taggar har den heller! 
Nu var de visst fredag igen. Inte för att det gör så stor skillnad när man har semester, dagarna går liksom i varandra... 😉Men ändå - trevlig helg önskar jag er! 

3 kommentarer:

  1. Så underbart att välkomnas av doftande schersmin hos dig. Visst blommar det mesta alldeles extra i år. Jag har en salviabuske som gått helt bananas. Så ljuvligt att jobba i trädgården vid denna tiden när dofterna sveper runt.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Så fint med schersminen och rosen på var sin sida! Och visst blommar det kolossalt i år. Inget vi kan styra, så det är bara att glädja sig åt det.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra bilder på schersmin och på rosor (ja, tittade tillbaka lite) och visst är det fantastiskt vackert just nu. T.o.m. här hos mig blommar alla rosor helt fantastiskt - och dom jag trodde hade dött förra året i torkan har nu kommit upp lite. Fast en del klängrosor är bara ett par dm höga. Men dom blommar!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!