onsdag 26 juni 2019

Sarah Bernardt

2015 köpte jag två stycken Sarah Bernardt, och de planterade jag här vid torkställningen. Och de levererar redan massor av blommor! Alltid lika roligt när en pion är blomvillig så tidigt, men det kanske inte är för inte som just Sarah är en populär pion. 

Funkar lika bra bredvid pipört. 

Som med stäppsalvia och prästkragar. 

Jag hade sedan tidigare två stycken rosa fluffiga, namnlösa pioner, som jag anade kunde vara just Sarah. Dels här i rabatten vid grinden.  
Och här vid hundgårdsrabatten. Och visst både doftar de och ser ut som Sarah, så det slår vi fast att de är, tycker jag!  

4 kommentarer:

  1. Hon är underbar, Sarah. Skriver också om henne i dagens inlägg och jag tror att jag planterade henne samma år som du. Nu har vi många år framför oss att njuta av hennes skönhet.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara som jag alltid sagt... Sarah är Sarah! Och tänk att du har FYRA stycken Saror att njuta av! Underbar är hon!

    Tack för fina bilder, jag njuter!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fina Sarah men jag blev också förtjust i torkställningen.

    SvaraRadera
  4. Wooow! Undrar just om det är den pionen jag fått av en vän. Finns på bloggen idag. Kraaaam Pia Just det.. så snygg torkställning <3

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!