fredag 14 juni 2019

Plötsligt händer det

2014 planterade jag en blomsterkornell, och sedan dess har jag väntat på att den skall göra skäl för namnet, nämligen blomstra! Men nej, den har bara varit grön varje år. Men se, den som väntar på något gott får tydligen vänta i fem år, för nu äntligen blommar den! 


Den har vävts ihop med syrenen Agnes Smith som jag planterade samtidigt. Det har nästan blivit som en vägg in mot grannen... Lite för tätt förstås, men det är ju typiskt mig det...
Man (läs jag) kan ju inte tro sig vid planteringen.... Så här såg det ut då, 2014, när jag just planerat och höll på att lägga stenen. Blomsterkornellen närmast till höger, sen lilla syrenen i mitten och rödlönnen mot planket. Så smått och pluttigt jo...😏
Men nu - som en vägg... Visserligen gillar jag ju insynsskydd, men kanske får beskära syrenen lite. Kornellen vet jag inte om jag vågar beskära, nån som vet om man kan göra det? Eller missar man flera års blomning igen då...😏




På tal om beskärning så hann jag inte med att beskära Klotrobinian i år, så den är redan stor som ett hus... Tycker stammen ännu är så smal och pinnig, så jag undrar hur den skall hålla för allt grönt den bär... men nåja, det skall nog gå bra. Man skall ju inte behöva beskära den varje år, även om jag gjort det. 

Och vet ni mer vad som plötsligt händer? Jo, att man får semester! Jag tar ju alltid tidig semester, och det vill jag ha utifrån att allt är grönt och det blommar som finast nu, samt att det är den  ljusaste tiden. Men det är faktiskt sällan jag hinner längta till semestern, ni vet så där som man kan göra om man har sen semester, man tycker att alla andra är lediga och man själv är helt utarbetad, och bara längtar tills det blir ens tur... Men inte jag, jag är en av de första som går på semester på mitt jobb, och det kommer liksom nästan lite "plötsligt". Men trevligt är det ju, det kan jag inte förneka 😊 Och idag klockan 16,00 blir det så där trevligt...😉

2 kommentarer:

  1. Tycker att "väggen" var snygg! Ha nu en skön tidig semester!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Jag har bara sett ett sådant träd en gång i Stockholm. Vad det växer på bara några år. Härligt! Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!