tisdag 18 juni 2019

Pionens dag!

Tänk, det hade jag helt missat, att pionen har en egen dag!  Men det är klart den har, finns ju så många temadagar så varför skulle inte världens vackraste blomma ha en egen dag? 

Vackra Do Tell

Coral Charm


Edulis Superba. Vill ni ha en rikblommande pion som doftar ljuvligt (det gör verkligen inte alla!) så välj gärna denna robusta och gamla sort. Den blommar så rikt...

...så den tar jag gärna in några kvistar av. Och vilken doft! Varje gång jag går in och ut via altandörren känner jag den ljuvliga doften!  


3 kommentarer:

  1. Så många fina du har. Jag har kanske fel sorts jord. Mina vill liksom inte riktigt. Kanske jag göder för dåligt. Fast jag har en som snart ska slå ut. Håller med dig om doften, sååå underbar. Ha en bra dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Grattis ni alla som kan fira pionens dag! Underbara bilder, jag njuter... som vanligt!

    Njut av semestern!
    Kramar från Eva-MMari

    SvaraRadera
  3. Fint med pion och alunrot. Det är två favoriter som nu blommar i alla trädgårdar och jag måste bara ner och känna doften.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!