måndag 3 augusti 2020

En helg i augusti

Augusti är här, och den började med en helg som blev väldigt bra. Egentligen var den helt oplanerad, sånär som på en sak. Och jag gillar för det mesta när det är helt oplanerat, kan tycka det är skönt. Men i fredags efter jobbet, när jag satte mig, med ett glas vin och en ny trädgårdstidning, och pustade ut efter minst sagt intensiv jobbvecka, så kände jag mig lite tom, och ensam faktiskt, om man nu får vara så ärlig... Snudd på tyckte synd om mig själv lite...

Men så fick jag en påringning av yngsta dottern, som ville umgås, och gärna för mig! Hon gjorde mig sällskap under fredagskvällen, vi åt taco och satt ute till sent, med varsin pläd långt in på kvällen, och hade jättemysigt! Och så ville hon umgås på lördagen också, fast det var "pappavecka".

Vi åkte ut på roadtrip, hann med några loppisbesök, några sköna timmar med sol och bad på en strand, och så plockade vi solrosor på hemvägen. Ryftes Grönsaker som ligger i Fole, har ett helt fält fullt som man får plocka av, och så swishar man valfri summa till Barncancerfonden! Fint va!

Fick ett sms under lördagseftermiddagen, en fråga från min stora tjej om jag ville äta med henne. Visst ville jag det, så hon kom hem till mig, och vi satt ute och åt tacorester, och det var ännu en skön och ljum kväll, och vi drack vin och tjattrade... Rätt mysigt ändå med så stora barn att  man kan dricka vin med dem ;)

På söndagen fick det bli bull- och kakbak eftersom vi snart skall ha födelsedagskalas här. Och på kvällen var det dags för det som var inplanerat sedan tidigare, nämligen sommarkonserten "Kom hjärtans fröjd" i en vacker trädgård, som ligger precis ovanför Botaniska trädgården...

Coronaanpassat med 50 personer i publiken, placerade med avstånd!
Alltså, tänk och ha den här utsikten från sin trädgård.... 

Skönsång av Lee Gotvik och underfundiga monologer med Marie Nilsson Lind. Vackert och fint och roligt! 

Lee har en fantastisk röst! 
 
 Sen blev det hämtmat på vägen hem, för mig och syrran som jag var på konserten med. 

Tänk ändå, vad en helg kan bli bra, trots att den inledningsvis känns lite tom och ödslig... 

5 kommentarer:

  1. Så bra det blev ändå. Att ha barn som muntrar upp en är inte fy skam. Härligt att vara mamma då. Tacos verkar gå hem hos de flesta. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg det blev! De oplanerade är de bästa. Jag har också haft det bra, trots vissa inplanerade roligheter.

    Ha det fortsatt fint i sköna augusti.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så himla fint och vilken skön helg! Såna här stunder man får spara på...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Så himla fint, när man får till balansen mellan planer och spontant, underbart!

    Ha en fin dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så fin helg det blev.
    Gillar ditt höga fina vinglas. Ät galen i fina glas.
    God mat och trevlig underhållning också.
    Toppenbra att man kan självplocka och ge pengar till Barncancerfonden, mer av den varan! Vi har gott om denna typ av sätt att ge till välgörenhet här i Wales, bl a öppna trädgårdar med entre till förmån för någon välgörenhet.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!