måndag 31 augusti 2020

Sommaren 2020


Nu tackar jag av sommaren 2020, sista dagen idag för i morgon läser vi september i almanackan och det är höst för mig. En annorlunda sommar på många sätt, för de flesta av oss. För mig personligen var den väl det annorlunda av andra orsaker än pandemin. Mer ensamtid. Mindre trädgårdsjobb, pga väldigt mycket mindre trädgård. Tycker jag knappt har gjort nåt alls trädgårdsrelaterat! Mindre hushållsjobb pga färre familjemedlemmar. Mer strandtid med många - härliga - bad. En lugn sommar helt enkelt! Inte så många måsten! 
Och det är ju inte fel att ha hemester i Visby... 

Jag har blivit lite sämre på att blogga, men det är väl helt enkelt så att det inte händer så mycket 😆

Men som sagt, många härliga bad har det blivit i sommar. Här från senaste kvällsdoppet för nån vecka sen.  

Förra helgen hade vi också AW (After work) med jobbet ute vid min chefs sommarställe på östra sidan av Gotland. De har inte bara en strandtomt (ja, vi badade!) utan även en egen pizzaugn, och det kan vara den godaste pizzan jag har ätit! 

Kolla utsikten! 


Och nu i helgen blev det "vanlig" AW på fredagen och kräftskiva hos syrran på lördagen. Så nåt gör jag ju 😆, men kanske inte så mycket trädgårds- och inredningsrelaterat, som jag brukar blogga om. 
Men nu så, nu säger jag hej och tack för denna sommar! 

Ps. Sommaren som varit otroligt torr, avslutades i alla fall med rejäla skurar, tror vi fått 75 mm nu i helgen! Så nu kanske man kan börja gräva lite i trädgården! Yeah! 

5 kommentarer:

  1. Din sommar ser härlig ut på bild och jag tycker visst att du har massor av saker att blogga om. Pizzan ser verkligen god ut och den där utsikten är ju en dröm för mig. Ha en fin dag och hoppas du torkat lite. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja hemester i Visby ser inte alls fel ut. Jag njuter av dina bilder och ditt farväl till sommaren. Bilden på gatan i Visby, med alla stockrosor ... mmm. Och alla vackra himmelsfärger. Pizzan ser delikat ut liksom all annan mat. Vi fick äntligen också lite regn. Men mer behövs. Idag har jag vaknat till en morgon med färger likt dom i dina bilder. Men utan havet.

    Önskar dig en fin inledning på hösten!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. En annorlunda sommar för många, på olika sätt.
    Det verkar hända en hel del roligt hos dig, kräftskiva och pizzakväll i vacker miljö.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder. För er som bor på Gotland måste hemester vara underbart. Värnamo e ju mindre attraktivt, om man säger så. / Knatten

    SvaraRadera
  5. Du har alltid härliga inlägg och vackra bilder! En hemester i Visby är det nog många som drömt om i år :)
    Sensommarkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!