söndag 20 september 2020

Min fredag och lördag


I fredags var det min dag! Och det blev en fin sådan! Den började med en friskvårdspromenad. Riktigt skönt septemberväder!

Och när jag kom hem möttes jag av färska scones! Dottern börjar ju numer lite senare på morgnarna,  och hon ville överraska mig, innan jag skulle till jobbet. 




På kvällen hade jag en liten bjudning, och eftersom det var fredag så passade väl "fredagsmys" bra, med taco och och lite annat gott. Fick bland annat dessa fina blomster!
Och på posten kom ett paket jag hade beställt, alldeles lagom till min dag, ett paket med lökar, som skall ner i jorden snart! Men först skulle jag "möblera om" lite i rabatterna, så det fick jag ändan ur vagnen och gjorde i går. Var egentligen lite trött och "seg" efter fredagskvällen, men mot sen eftermiddag fick jag fart, och var ute grävde och donade tills kroppen värkte... Puh, man är tydligen ingen ungdom längre 😆. Och trots att jag höll på i tre timmar, så blev jag inte riktigt klar... Har ännu några plantor jag inte fått ner, *kliar mig i huvudet* vart skall jag göra av dem? 

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott. Vad trevligt att möblera om i rabatterna. Det har jag också gjort och som du skriver, phuu vad trött man blir. Spaden är tung :-) Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Vilka trevliga presenter. Känner precis igen problemet med växter som inte riktigt passar in. Just nu står jag med en gul kärleksört och ett gäng lammöron som behöver ny plats.
    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott på din dag Gunilla! Vilken härlig dag du verkar haft och som jag blev sugen på scones. Det gjorde jag i somras när vi helt plötsligt blev sugna på Cream Tea. Tycker mycket om buketten du fick. Och tänk att lökarna kom precis till din dag. Dom ljusrosa tulpanerna som jag ser skymta ser ljuvliga ut. Tänk så fina dom kommer att bli hos dig. Nu ska jag titta vidare på vad du hittat på i trädgården.

    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!