måndag 7 september 2020

Den stora planteringshelgen

Jamen. Plötsligt händer det säger de ju! I fredags efter jobbet åkte jag till Linds Växthus. Och det är ju typ lika roligt som ett After Work...Bilen blev i alla fall full... 😆 Sen fyndade jag några växter på ett annat ställe på lördagen. Sen var jag "tvungen" att åka till Linds även på söndagen, för jag glömde en sån där "stör" som man har när man planterar träd, och då kan det ha råkat komma med några fler små växter med hem... De hade ju köp 4 och betala för 3 på perennerna.  Nej, det är nästan så att jag får dela upp det här på flera inlägg, när jag nu äntligen har lite trädgårdsnyheter! 
I alla fall, hösten är ju här och då ville jag hösta till det lite. Fem små ljung för 39 kr, vid "billiga" varuhuset! 
Jag funderade vilken kruka jag skulle använda, men Harry la beslag på den ena, och han satt där i över en timme minsann, så det fick bli den andra! 

Även här på betongbordet fick det bli ljung och några Heuchera. 


Men se där, där kom en av de större växterna med som fyllde min lilla bil i fredags... En Syrenhortensia Pinky Winky

2 kommentarer:

  1. Så kul! Ser fram emot fortsättningen!

    Ha det fortsatt fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja plötsligt händer det :) Så roligt att du trädgårdsshoppat. Visst är det märkligt det där, att det "råkar" komma med lite växter fast man egentligen "bara" tänkt köpa något man glömt. Det är så bra att glömma tycker jag :)
    Du börjar få det så fint. Pinky Winky har jag hört många som har och den är tydligen väldigt kraftig och fin och rikblommande. Den får du nog mycket glädje av. Mina kärleksört har enormt med blommor i år. Ska faktiskt ta in en snittbukett i eftermiddag tänkte jag. Vackert med din tillsammans med ljungen. Men Gunilla ... den finaste krukan är nog den till höger ... med Harry :) Den blomman skulle jag gärna ha också. Fast jag har ju min egen lilla blomma Lucy.
    Nu ska jag titta på ditt nästa inlägg och se vad mer som kom hem från Linds Växthus.

    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!