måndag 2 januari 2023

Nu har vi vänt blad

Jamen så var vi över på andra sidan då. Vi har vänt blad helt enkelt! Och se vilken fin almanacka jag fick i julklapp, med bilder på katterna på första uppslaget! Och små glada tillrop återfinns lite här och var i almanackan, små personliga meddelanden från dottern, gulle! 

Nyårsaftonen blev inte riktigt som planerat. Jag och syrran som skulle fira in året tillsammans, åkte på varsin rejäl förkylning båda två, så vi ställde in. Jag hade hunnit inhandla en massa gott, och hon skulle komma och göra varmrätten här hos mig. Vi brukar dela upp det lite sådär, jag gör förrätt och efterrätt, och hon som är lite mycket mer haj på det här med matlagning står för huvudrätten. Man skall göra det man är bra på helt enkelt ;) Jag hade dessutom gjort det väldans enkelt för mig, och beställt förrätten i form av hummersoppa, från Bosses flexfood, som gör lite såna där beställningsjobb. Men den fick helt enkelt bli huvudrätt istället, funkade utmärkt! Jag hade sällskap av dottern till maten, innan hon drog iväg på andra roligheter med lite mer jämnåriga kompisar. 

Jaja, det blev ju nytt år ändå, även fast man sitter själv. Och syrran var ändå införbi med en underbar bukett som hon gjort, så den har jag njutit av! 

Nu skall vi se om jag kan bli lite mer flitig med bloggandet i år... Trots att jag faktiskt hade en hel del att blogga om förra året, så kom jag inte upp i mer än 83  inlägg, och det är bottenrekord faktiskt. Men dock ett rekord! Nej, jag lovar ingenting, det blir nog bäst så. 
♥   

3 kommentarer:

  1. Hummersoppa, åhh så gott det låter. Vi brukar äta hummer på nyår men inte när den är så dyr som nu. Vilken söt bukett du fick. Fortsätt blogga i din takt. Så få bloggare kvar. Bättre med några få inlägg än inga alls. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Gullig almanacka! Du har en påhittig dotter du som vet vad en kattmamma behöver. Och tänk att du kunde slutföra registreringen på Jordbruksverket. Jag kommer bara till betalningen, där blir jag utslängd! Är ju högt tryck så jag väntar lite.
    Vilken otur med förkylningar till nyår! Men hummersoppan ser god ut, jag köpte färsk kokt hummer till nyår som jag gratinerade men den blev inte så god som jag trodde... tror nog din soppa var godare.
    Känn ingen bloggpress. Ta det som det kommer. Kvalitet är bättre an kvantitet!
    God fortsättning på året.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vi brukar äta hummer på nyårsafton, eller rättare sagt jag. Rolle är inte lika förtjust som mig, han föredrar starka förälskade havskräftstjärtar. Det är mer mat... Men i år blev det färska kräftor till mig och det var inte dumt!
    GOTT NYTT
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!