söndag 28 maj 2023

En mors dag

I år hade jag inga barn hemma på Mors dag. Men jag blev ju firad förra helgen av den ena, och fick fint "blombud" från den andra, som bor i Stockholm. Jag fick pengar att själv plocka ihop en bukett, och om mor själv får välja, så blir det ju pioner! ♥

Sen fick jag en förfrågan från ena syrran, om vi "morsor" skulle ta en fika på Fridhem på eftermiddagen, och det ville jag ju förstås gärna. Där har jag inte varit på många år, tror bestämt att sist jag var där och fikade var med min mamma, alltså är det många år sen. 


Fridhem är ju från början prinsessan Eugenies sommarresidens, men numer ett pensionat i vacker miljö. Man kan  bo både här i stora huset, 


..eller i flera andra byggnader, bland annat den här sjöstugan.  Här kan man läsa mer om Fridhem. 


Här finns också en liten kaffestuga, som väl mest är känd för sina våfflor. Och här satt vi alltså i det vackra vädret, och mumsade på varsin våffla. Gött! 

3 kommentarer:

  1. Vilket ställe! Ja där skulle jag kunna tänka mig bo några dagar. Våffla så där när man äter ute smakar så bra. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Mmm ... pioner! Och vilken trevig plats. Där skulle jag gärna sitta och äta våffla och njuta av omgivningen och utsikten över havet!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Pioner är helt underbara blommor och vilket fint ställe ni hittat till. Så mymsigt med våfflor med grädde.
    PS! Hade problem att komma in på din blogg och till kommentatorsfältet via länken. Men
    det gick bra för mig att komma in på bloggen via Googles.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!