tisdag 16 maj 2023

Så skirt så skirt


Nu skrev jag visserligen om naturen häromdagen, men kan inte låta bli att göra det idag med. För helt plötsligt slog alla träd ut! Från kala stammar till skir grönska på någon vecka. Ja, det är ju värmen förstås, men det är ändå fascinerande. 

Nu vill jag stanna tiden lite, när det är så nytt och fräscht. 


Och vet ni? Igår var det måndag. Idag har jag "fredag"... För jag har ledig onsdag i morgon, sen är det ju redan helg för den här veckan! Inte dumt alls. Det var bara det jag ville säga idag. Tack för ordet. 

4 kommentarer:

  1. Så fint när boken slår ut, ja eller björken och alla andra träd för den delen. Ha en skön lång ledighet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. "En vänlig grönskas rika dräkt..."
    Skön ledighet och helg önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härlig tid nu!
    När jag jobbade gillade jag att ha fredag och lördag mitt i veckan
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Jaa, visst är det underbart nu, när naturen vaknar igen och allt är nygrönt och blommande.
    Och ljuset, morgonljuset och de ljusa kvällarna - fyllda med fågelsång. Njuttid!
    Ha en skön långledighet!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!