fredag 12 maj 2023

Nu blir det kallt igen!

...och då pratar jag inte om vädret, för det verkar bli varmt nu framöver, väderappen säger 20 grader nu i helgen! 


Nej, jag pratar om något så tråkigt, men nödvändigt - som ett kylskåp... Mitt har inte varit kallt den senaste tiden, jag fattade till exempel inte varför köttfärs höll fram till sista förbrukningsdag. Jag la då in en termometer som berättade att det var 13 grader, vilket ju är alldeles för varmt. Så det var bara att beställa ett nytt, och nu är det levererat, och bubblet ligger på kylning... det är ju freeedag hörrni! Inte för att jag dricker bubbel varje fredag, långt ifrån, 😇 men i kväll blir det så!  

Trevlig helg på er! 

3 kommentarer:

  1. Ja ett kylskåp ska ju vara kallt. Inte roligt att lägga pengar på men nödvändigt. Bubbel är en stående fredagsdryck här. Maken hade köpt en liten burk, räckte till ett glas. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du fick ett nytt levererat och nu har det kallt igen. Det mår ju definitivt matvarorna bättre av. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja ett kallt kylskåp är ett måste! Trista utgifter men ack så nödvändigt...
    Hoppas bubblet var gott och njut av vårvärmen!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!