måndag 22 maj 2023

Långhelg

Men hur skönt var det inte att vara långledig?! Väldigt skönt om ni frågar mig. Kan lätt vänja mig att vara ledig lite längre då och då... Blir bara lite svårare när man skall återgå till vardagens åtta-till-fem-jobb. Men så insåg jag att det här är den sista femdagarsveckan jag har innan jag går på semester, så då kändes det rätt okej ändå.

Har hunnit med en hel del faktiskt. Fått en del ärenden gjorda. Bland annat införskaffat en ny gräsklippare (som jag iofs gjorde för ca en månad sen, men den var inte bra så den fick affären tillbaka, så nu har jag varit runt stan för att hitta en som jag förhoppningsvis skall vara nöjd med). Fikat med systrar och med dotter. Njutit av sköna kvällar på altanen. Köpt och planterat en del växter till framsidan, jag höll på i flera timmar en kväll så jag till och med glömde att äta, det är njutning det med! När jag kom in, svettig och trött men nöjd, hade jag fått ett sms från min närmaste granne, en förfrågan om jag ville ha ett glas bubbel, och sämre förfrågan kan en ju få! Bubbel och salta pinnar är väl inte helt fel som kvällsmat... ;) 
 

En kväll tog dottern och jag med oss hämtmat och satte oss uppe på ruinen till Wisborgs slott. Härlig utsikt över grönska till vänster, och hus till höger, och så havet där bakom allt. En underbar stilla kväll.

Eftersom dottern inte är hemma i helgen som kommer, fick jag en morsdagspresent i förskott. Gulle hon! 

En annan kväll gick vi en härlig promenad tillsammans, på Södra hällarna. Så stilla och fint så man blir helt salig för mindre. 




Det är inte så dumt med vår/försommar ändå... 

2 kommentarer:

  1. Denna tid får gärna sakta ner så vi hinner njuta och förundras över allt som händer. Men annars önskar jag att andra saker inte går så lååångsamt! Känslan denna gång är inte lika stark längre. Men det är inte klart förrän det är klart. Suck! Men under tiden njuter jag av allt annat!!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härligt med långledigt. Sitta och mysa och äta hämtmat låter underbart. En härlig årstid. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!