torsdag 18 maj 2023

Blommande träd

Mitt lilla silverpäronträd blommar så vackert nu. Jag hade ju ett sådant i min förra trädgård, jag cyklade faktiskt förbi där häromkvällen, och såg att det blivit gigantiskt. Så jag tänker att det här så småningom kommer att täcka det fula nätet en del. 
Älskar träd som står i blom! 

Och vet ni vad som mer är blom i? Jo, mitt lilla körsbärsträd - som jag grävde upp två stycken rotskott av och tog med mig från min förra trädgård, blommar för första gången nu! 

Inte många blom, men ändå! Blev jätteglad när jag såg det, betyder det att vi får smaka körsbär i år igen!? 
Det hade ju varit roligt. Älskade de här körsbären! 


2 kommentarer:

  1. Jag antar att det "fula" nätet (som inte jag tycker är fult) är uppspänt för katternas skull!?
    Kul att du har små träd som blommar, det har vi också. Sen har jag ett antal växter i växthuset som jag inte vet vad det är! Det var Rolle som tog in allt och han har inte en aning om vilka som stod var, så nu får man vänta på att dom växt upp - och börjat blomma.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  2. Kul att körsbärssticklingarna tar sig! Och silverpäronets blommor liknar små anemoner, så fantastiska.

    Ha en fortsatt fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!