söndag 7 maj 2023

Vad jag trodde jag köpte. Och vad jag fick.

Köpte så ljuvligt fina narcisslökar i höstas, Blushing Lady. Vilken underbar, ljuv och lugn färg tänkte jag, dem kan jag inte låta bli,  och så klickade jag hem ett gäng.  Beskrivningen av dem lät så här: Mjuka kronblad och trattformade koppar med laxrosa kanter, upp till tre blommor per stjälk.

Det här var vad som kom upp här hemma i min rabatt...  Inte lika ljuv och vän färg. Snarare väldigt skarp pippigul, samt knallorange, om det nu finns nån färg som heter så. Samt endast en blomma per stjälk. Antingen är jag färgblind, eller så har jag helt enkelt fått fel!  

Ett par stycken, se den längst bak,  var till och med helt enfärgade, i gult. Laxrosan lyser i alla fall med sin frånvaro, så mycket kan vi väl konstatera. Och inte har jag kvar någon orderbekräftelse heller, annars hade jag skickat ett lite småargt mejl till dem, vem det nu var jag beställde av, har glömt det. Note to self: Rensa inte i mejlboxen. 



6 kommentarer:

  1. Förlåt, men jag fnissar lite. För igenkänningsfaktorn är hög. Idag skriver jag också om lökar som inte blev som man hade tänkt. Fast i mitt fall är jag ganska nöjd ändå. Tur man gillar färg, om man säger så. 😊

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Usch vad trist. Samma som när jag fick fel dahlior förra året. Man borde klaga faktiskt. Inte alls kul. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Hugaligen så fel det blev! Riktigt säker blir man aldrig när det är omöjligt att se på lökarna.

    Tack för fantastiska bilderna i förra inlägget... som jag missat. Längtar så mycket tillbaka till Visby... och Gotland!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nej det ser inte riktigt ut som det du beställt. Det händer alltför ofta att det inte är det man beställer, speciellt dahlior. Har lärt mig att spara allt jag beställt i en mapp, och sen rensa när jag vet att det är det jag fått.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt när man väntar på något man verkligen vill ha och får något annat.
    Ibland kan det bli positivt och ibland negativt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Så trist, de du beställde är ju väldigt fina, medans de du fick verkligen inte ger samma känsla.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!