måndag 26 juni 2023

Traditioner är till för att hållas

Så var det måndag igen, men vad gör väl det när man har semester... 😊 Nästan skönare faktiskt, för då har man en tidning till frukosten, bästa ju att sitta länge och läsa och ta det lugnt. 


Midsommarhelgen var lugn och skön, som vanligt. Firade med systrarna i Gnisvärd, som vanligt. Gjorde tårtan, som vanligt. Till fikat var vi sex personer, och syrran hade gjort en supergod vetekrans. Till kvällen blev vi fem personer till maten, och vi fick grillad oxfilé med murkelsås... mums!  

Skål! 

Sen fick ena syrran och jag för oss att vi skulle ha blommor under kudden, så vi norpade av sju stycken var från buketten som stod på bordet... 😉 Dock drömde jag inte om någon stilig man, ja ingen man överhuvudtaget visade sig i drömmen. Nej, skulle nog hellre lagt sju karlar under kudden, och drömt om framtida perenner och planteringar i min trädgård istället. Fast det hade ju blivit knöligt förstås.😆


Och tydligen börjar det bli tradition för mig att ha badpremiär på självaste midsommardagen, för så blev det i år med. Inte för att jag riktigt förstår varför jag väntar... Det var ju såå skönt! Fick mersmak så mer bad blev det redan på lördagskvällen, och sen på söndagen igen. Jag är så tacksam att få bo här på Gotland, där det är nära till havet, nästan var man än bor. 

1 kommentar:

  1. Åh vad avundsjuk jag är! Bada i havet!! Finns inget mysigare, men tyvärr är jag inte tillräckligt återställd ännu...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!