onsdag 26 juli 2023

I halvlek

Jag gör som jag brukar, delar upp min semester på två omgångar, och så jobbar jag tre veckor emellan. Jag kanske inbillar mig eller lurar mig själv, men det känns som att jag har semester i två månader då, och så är det liksom en "parantes" där jag är inne och jobbar. Och nu är jag precis mitt i parentesen och har dessutom ledig onsdag, så jag "leker" lite semester idag. Med lång sovmorgon, morgonpromenad och långfrukost. 

Och sen blir det nog en fillunch på altanen, med ett korsord. På mina "nya" tallrikar, dvs gamla från Tradera, Karin från Gefle porslinsfabrik. Hade tyvärr slagit sönder två av mina favorittallrikar som jag ofta äter på, och jag tyckte de här var så somriga och härliga. 

Någon mer än jag som alltid fyller i korsord med bläckpenna...? 🙊

Vad jag skall göra resten av dagen vet jag inte ännu. Kanske baka lite, dottern fyller ju snart. Vi får se, skönt att vara ledig är det i alla fall!  

5 kommentarer:

  1. Det låter som en klok plan. Fina tallrikar. Jag tycker att maten smakar bättre på fint porslin fast jag vet ju att det inte är så. Ha det fint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. The path you posted today reminds me of the many paths there are near my gardens. Wonderful way to get-a-way to find the space to reflect. Thanks for the photo.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick en fin semesterlekdag igår. Frukosten på det fina porslinet såg i varje fall delikat ut. Och nu är du en dag närmare andra halvlek av din semester. När det är fotboll brukar det ju alltid bli förlängning vid full tid ... det kanske vore något att ta efter när det gäller semester ;)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Klart man löser korsord med bläck. Blyerts är för fegisar! 😊

    SvaraRadera
  5. Tänker att du hittat det optimala för dig när det gäller semester och jobb. Och det härliga porslinet lyfter frukosten ett snäpp till. Gillade den gröna sköna tunneln som lockar till promenad.

    KRam, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!