fredag 28 juli 2023

Min lilla förträdgård



Nya lilla rabatten under köksfönstret på framsidan börjar växa till sig. Köpte en ny hortensia i våras, en syrenhortensia Magical Candle, och den blommar nu.


Har för mig att den skall övergå till rosa så småningom, men jag minns inte riktigt.

Lite fler bilder från framsidan. 



Är rätt så nöjd med min lilla "förträdgård" eller vad man nu skall kalla det. Entréträdgård kanske. Den känns lite ombonad och trevlig att komma hem till. Även om jag inte är här så mycket mer än när jag just kommer hem, eller när jag påtar och vattnar. Jag får faktiskt en del glada tillrop av grannar och folk som bor i området, som går förbi, när jag är här och påtar. Det är lite roligt. Och det är roligt att se att hur liten en yta än är, så kan man göra på så många olika sätt. Skulle nog säga att de flesta av grannarna har gräsyta, med en buske eller två, några har häck runtom, några har stenlagd yta och några har rabatter. 



5 kommentarer:

  1. Så fin fin lille forhage er. En trenger ikke en stor hage for å få det hyggelig. Syrinhortensia har jeg noen av her også. De blomstrer så lenge utover høsten.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Det första man ser när man kommer hem är väl trevligt om det är vackert. Det är det hos dig. Lönnen ser ut att trivas. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint! Så grönt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Nu har jag bytt webbläsare så nu kan jag kommentera hos dig ingen utan krångel. Skönt!
    En trädgård är en trädgård även om den är både för och liten! Synd bara att ni får så lite regn, här är det lagom av sol/regn/värme. Som man minns barndomens somrar!
    Ha det gott och tänk så skönt att inte du behöver vattna din gamla stora lämnade trädgård!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Att komma hem till något fint och välkomnande låter helt rätt. Och att sen få glada tillrop, och säkert inspirera andra, är ju suveränt. Det ser fint ut redan och kommer bli jättefint när det vuxit upp en säsong.

    Ser att du har en av de snyggaste ormbunkarna - Dryopteris erythrosora. Tror den kallas blodbräken.

    Det allra bästa! Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!