måndag 24 juli 2023

Kubanen

På väg till Gnisvärd och Tofta, dit vi ändå åker lite då och då, finns sedan ett par år en skylt som hänvisar in till Café Kubanen. Och varje gång jag passerar så tänker jag (eller säger högt, om det är någon mer i bilen), att dit in måste vi åka någon gång. Och nu äntligen har det blivit av. 
Där kan man både fika, ta en öl eller äta, samt så säljer de växter. Nu hade de utförsäljning, 50% på allting. Trots att jag gick där en god stund, fastnade jag inte för något, så jag fick gå tomhänt därifrån, vilket jag inte hade räknat med. Men så har jag ju inte så mycket plats för fler växter just nu, så det var väl lika bra det. 
Inredningen består av ett hopplock av gamla möbler, vilket jag tycker är charmigt. Men det var en fin sommardag så vi satt förstås utomhus. 


Fikat då? Dottern tog som vanligt morotskaka, för det gör hon alltid när det finns sådan, och hon gav den toppbetyg! Saftig kaka och god frosting. Jag tog en mandelkaka, men blev lite besviken faktiskt. Den blev helt enkelt för mäktig, lite som ogräddad mandelmassa, så jag lämnade faktiskt en bit, vilket är mycket ovanligt för att vara mig! ;)

Men det fanns ju en massa annat att välja på, så jag skall nog ge dem fler chanser. Men det lär väl säkert dröja något år eller två, om jag känner mig rätt.... 

2 kommentarer:

  1. Kul att besöka nya platser särskilt om det finns både fika och växter. Trist att du inte hittade något att ta med hem. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att hitta nya ställen. Men konstigt att du inte hittade någon växt, det ser ju annars ut att finnas mycket på borden. Men, det ska vara något som passar in och som man verkligen vill ha också.
    Annars såg det mysigt ut. Synd bara på mandelkakan. Att sitta och tugga på ogräddad mandelmassa lät inte så angenämt.
    Fortsatt fin sommar till dig!

    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!