söndag 10 december 2023

Andra advent

I år tänder jag adventsljusen i en ny ljusstake. Eller inte ny-ny, utan en gammal, som jag hittade på Tradera. Jag letade länge och till slut slog jag till på den här. Den är dock lite svår att få i ljusen i, så jag får se om jag hittar något annat till nästa år. Tradera finns ju kvar, om man säger så. Det har blivit mitt lilla kvällsnöje, att skrolla runt lite efter något roligt, som man inte visste att man behövde...;)  Något jag inte visste att jag gillade, var de här snölyktorna från Kosta Boda, som var så populära på 70-talet (?). Vi hade såna hemma minns jag, och har väl aldrig tyckt att de var något speciellt. Men nu såg jag dem med andra ögon, och blev överbjuden på några, men det fanns många som ville sälja dem så de här tre fick jag hem! Jag gillar dem skarpt, tänk vad man kan ändra sig! 

före föreställningen
I går var jag och syrran på en mycket rolig tillställning. Vi var lite besvikna över att vi missade Ainbusks konsert Ett julkort från Gotland, i Domkyrkan, det hade nog varit mycket stämningsfullt och härligt. Men då ville vi gå på något annat istället, och det blev Länsteaterns uppsättning av Föreställningen som havererar. 
efter föreställningen

Den var inte speciellt stämningsfull, men däremot vansinnigt rolig! Som ni ser på scenen så havererade till och med all dekor till slut. 

3 kommentarer:

  1. Fina ljuslyktor. Jag har haft en sådan snöboll men den exploderade. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Jag har haft två snöbollar. Dom är borta och har ingen aning om var jag gjort av dom. Läste i tidningen Retro (tror jag det var) att dom fortfarande är populära och ökar i populäritet.
    Har sett flera program från BBC som heter "föreställningen som gick fel". Tror det kan vara förlagan till den föreställningen du såg. Dom är vansinnigt roliga så jag förstår att du skrattade gott. Det brukar sluta med att hela dekoren har havererat.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Fin adventsstake och ljuslyktor.
    Jag har aldrig handlat på Tradera, men detta gav lite inspiration.
    Kul att gå på teater. Ett gott skratt förlänger livet!
    Trevlig Luciaafton!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!