fredag 8 december 2023

Girlang och julkort

I fjol så torkade jag egna apelsinskivor. Inget svårt alls, och man kan pynta med dem på en massa olika vis. Mina hamnade bara i en skål, sen kom de visst inte längre. Men nu har de legat till sig, och i år slog jag till och gjorde en girlang. 




Den lilla väggsnutten mellan kök och vardagsrum, har inte fått någon tavla eller hylla ännu, eller vad jag nu kommer att hitta på här. Är tydligen lite seg med allt möjligt nuförtiden. I och för sig, det här med tavlor har jag av nån anledning alltid svårt att ta tag i, jag skjuter bara upp det hela tiden. Så länge blev det några vackra julkort som jag beställde av Underbara Clara, som hon har målat. Dem tänker jag inte skicka till någon, ville ha dem själv helt enkelt. Dessutom blev jag väldigt sugen på att själv måla något i akvarell. Så nu har jag köpt färg och block, sen om jag verkligen sätter mig och målar, och får till något klokt, som kommer upp på väggarna, det återstår att se... 

2 kommentarer:

  1. Fint med girlangen där. Jag lade tillbaka mina torkade apelsinskivor i lådan igen. Kanske jag också skulle ge dem en girlangchans? Har ju mindre plats numera och får välja pynt. Inte för att det brukat bli så mycket tidigare heller. Claras söta kort har jag sett och såklart ska du börja måla! Ska själv gå kurs i vår. Man måste ju bredda sig!!
    Glad andra advent, hoppas ni har snö kvar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Julstämning med girlang och fina julkort. Mysigt med halmbocken också. Måla är kul. Jag har inga krav på mina alster bara härligt att sitta ner en stund och vara kreativ. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!