lördag 23 december 2023

Dan före dopparedagen

Och så var vi framme vid dan före dan. Dagen då jag förr for runt som en tok, donade och fixade, ja det gjorde jag väl typ hela december förresten. I år blir julen väldigt liten här, det är inte så mycket att fixa med. Och tur är väl det kanske, jag la mig sjuk i förra helgen, och har varit hemma från jobbet ett par dagar till och med. Det började med hög feber förra helgen, och övergick sen till en rejäl förkylning.  
Så det har blivit mycket soffläge. Inte katterna emot. 
Men en gran har vi lyckats få till, jag och dottern. Det blev om möjligt en ännu mindre än i fjol, men jag tycker den passar utmärkt där bredvid trappan och spisen. 

Men lite att fixa med idag har jag ändå, jag skall väl städa lite, göra en Jansson, och "lägga in" sill. Nu tänker vän av ordning, det går väl inte att få sillen klar om man lägger in den dan före dan!? Jo, om man köper femminuterssill... ;) Bara att skära lite rödlök och krydda lite. Inte tänker jag griljera nån skinka ens, jag har köpt färdigskuren, jajamensan här har ni en bloggerska som numera är väldigt bekväm. Och skall man bara vara tre vid julbordet, då räcker det alldeles utmärkt. 

4 kommentarer:

  1. Så lika, så lika. Fast jag har inte ens en skinka! Och fem-minuterssill är utmärkt att använda sig av. Nog är allt enklare nuförtiden. Hoppas du kryar på dig så du kan njuta fullt ut av julen.
    God Jul till dig och familjen från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja jag har också legat för ankare som man säger. Influensa de lux. Så julen får bli som den blir i år...men en Jansson ska jag nog hinna göra, godaset gott! Och skumtomtar har jag också!
    GOD JUL till dig nu från mig :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Det var en ljuvlig liten gran. 💚
    Hoppas du är på benen igen, efter trista förkylningsbacillusker.
    Önskar dig och de dina en fröjdeful jul.
    Kram från Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin liten gran. Så tråkigt att du varit sjuk men skönt att du är på bättringsvägen.
    Önskar dig de dina en riktigt God Jul!

    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!