måndag 1 januari 2024

Nytt år!

Året 2023 är slut, och även om det inte var något livligt festande från min sida så är man väl lite seg idag ändå. Jag och ena syrran firade ihop hemma hos mig, en lugn kväll med god mat och dryck. Jag stod för förrätt och dessert, och hon för varmrätt.
Jag hade gjort råraka med hummerröra till förrätt, och till det champagne. 
Hon bjöd på en mustig fisksoppa med vitlöksbaugette. 
Jag frågade innan om hon hade något önskemål vad gällde desserten, och hon sa direkt - Apelsinris! Och inte mig emot, det kan ju vara bland det godaste man kan äta, om du frågar mig... 

Idag är det som sagt en liten seg dag, men det tillhör ju den första dagen på året. Jag njuter av fin amaryllisbukett som jag fick av syrran. 
Och buketten jag fick av svägerskan på julafton står ännu fint! 

Nu - åter till soffan ;)

3 kommentarer:

  1. Det lät som en trivsam nyårsafton med god mat! Och vilka fina amaryllisbuketter! Men visst blir man lite seg, det blir ju ändå senare än vanligt.
    God fortsättning på det nya året!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Vilken smarrig nyårsmeny! God mat i trevligt sällskap, låter som en toppen afton.
    Nej, den här dagen har inte gått i många knop. En skön start på det nya året, helt enkelt, som nu börjar lida mot sitt slut. Jag tänker att det mest passande nu kanske vore att önska god fortsättning, har lite svårt för det där hur länge man önskar Gott nytt år och när det går över till att önska God fortsättning, men jag väljer ändå att önska dig ett riktigt Gott nytt år 2024. /Birgitta

    SvaraRadera
  3. Även om min nyårsafton blev riktigt rolig så skulle jag hellre ha en syster att fira den med.
    God fortsättning på nya året!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!