lördag 10 februari 2024

Visby på vintern

Nämen alltså. I torsdags var det ett sånt fantastiskt väder. Jag tog en lunchpromenad, som blev lite längre än jag hade tänkt mig, för vädret var så underbart så det tog andan ur en. 
Det var stilla, och kanske fem minusgrader, men solen sken så det värmde lite i ansiktet. 

Själen värmdes också, dels av det vackra vädret och av hur fint vi har det i vår stad. Det är lätt att bli hemmablind, men jag tänker ofta på hur vackert det är här där jag bor. Visby är en fantastiskt vacker stad, det kan man inte säga annat. Och det gäller alla årstider. 
Domkyrkan, Sankta Maria, vilket bygge!! Hur kunde de bygga så för 800 år sedan, ja man fattar liksom inte? 


Med lite mer ont i höften, men nöjd i sinnet, var jag tillbaka på jobbet. Sådana här dagar kan man leva på ett tag!  

9 kommentarer:

  1. Så fantastisk i vintervitt! Första gången jag ser Visby så vackert dokumenterad.
    Ha det gott med kissarna.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Nydelig sted med mange flotte bygninger. Når vinteren kommer blir det en helt annen verden enn sommeren. Jeg trives godt om vinteren med snø, men veldig kulde kan jeg klare meg uten.

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder från ett vintrigt Visby! Älskar dessa soliga, kalla vinterdagar med skonknarr :) Du gjorde klokt i att ta dig tid och fånga dagen, både i sinnet och med kameran. Ha det fint! /Birgitta

    SvaraRadera
  4. Verkligen en fin stad. Har bara varit på Gotland tre gånger fattar inte varför. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så underbara vinterbilder från ditt vackra Visby! Jag njuter av varje bild...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Underbara vinterbilder från ett vackert Visby. Tack!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Oj, det här inlägget har jag missat. Vilka otroligt fina vinterbilder från vackra Visby. Jag antar dock att det inte finns speciellt mycket snö kvar nu. Men jag förstår att det var en skön dag att njuta av.
    Har letat efter om du skrivit något om Elsa men inte hittat något. Hur mår hon? Jag hoppas att hon börjat äta och dricka igen och mår bra.

    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det stämmer, ingen snö kvar alls nästan, förutom stora svarta högar lite här och var... annars grått och brunt igen..
      Förlåt, har nog inte uppdaterat om hur det är med Elsa nu. Hon äter och mår bra, men får gå på specialkost, med låg fetthalt, och Harry äter ett annat foder som skall främja hårbollarnas passage, så det är lite pyssel med olika foder ;) Men skönt att de mår bra igen i alla fall!
      Kram Gunilla

      Radera
    2. Såg just ditt senaste inlägg ... så skönt att dom båda mår bättre.

      Kram Anita

      Radera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!