torsdag 8 februari 2024

Små sjuklingar

Så kom då snön tillbaka igen, ja än är det bara februari så vintern är ju inte över på ett tag, och så här fint såg det ut i min lilla trädgård från mitt sovrumsfönster i går morse! Sol och snö - fint! 
Annars har det varit mycket katt de senaste dagarna. I söndags tillbringade jag åter sju timmar på Gotlandsbåten, för att hämta hem min Elsa, som varit en vecka på fastlandet. Så här tomt var det på ditvägen, det var inte många som åkte från Gotland denna söndagmorgon. 
På hemvägen hade vi hytt. Det var tyvärr ingen pigg Elsa som jag fick med mig hem. Hon var håglös, hade diarré, och ont i magen, vilket märktes när jag rörde den. Samma morgon hade Harry kräkts och inte velat äta, och det är ett säkert tecken på att det inte står rätt till, så det var att kontakta veterinären på måndag morgon. 

Två sjuklingar på samma gång alltså! De har varit inlagda hos veterinären tre dagar i rad nu, jag lämnar dem på morgonen och hämtar innan de stänger, för de har ingen nattbevakning. De har fått dropp och röntgats och det har tagits prover. Harry hade en hårboll som satt fast, men den har börjat röra sig, och han äter igen, så han är "utskriven" nu, men Elsa har bukspottskörtelinflammation och vägrar ännu att äta, så hon får åka in idag med, hon måste ha dropp för att inte torka ut. Så det är ännu rätt så oroligt hur det skall bli med henne. 

4 kommentarer:

  1. Nej men ... så oroligt med sjuklingarna. Skönt att Harry i varje fall mår bättre men det känns väldigt oroligt att läsa om Elsa. Jag kan inte göra annat än hålla tummarna för att hon snart börjar äta igen och att inflammationen i bukspottkörteln går tillbaka.

    Varma kramar Anita

    SvaraRadera
  2. Nej men så tråkigt! Två på samma gång dessutom. Inte undra på att Elsa inte var intresserad av sin date...
    Håller tummar och tassar här för att allt går bra.
    Kramar från Eva-Mari och Iris

    SvaraRadera
  3. Åhh så trist! Stackars dom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Uff stakkars små som har vondt i magen sin. Jeg liker vinteren og snøen, men jeg vil ikke ha det så kaldt som vi har det nå.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!