tisdag 27 februari 2024

Tjugofem år

 

För tjugofem år sedan blev jag mamma första gången. Tjugofem födelsedagar alltså! Inte alla har vi firat ihop, hon har ju varit bortrest tidigare, och de senaste åren har hon bott i Stockholm. Men nu är hon på andra sidan jorden, och det känns ju lite extra förstås. 



Det är lätt att bli nostalgisk en sån här dag. Kikar tillbaka på gamla inlägg, som oftast visat bilder på paketen... 


Man vet att man bloggat länge om första födelsedagsinlägget visar siffran elva på kortet... 

Många dukade kaffebord har det blivit...  

Alltid en massa choklad, utifrån dotterns önskemål. 

Ett försök till Schwarzwaldtårta, recept här. 

Chokladfudgetårta, recept här. 

Eller Dumlekladdkaka, recept här. 

Men var sak har sin tid, och nu är en sån tid att jag varken får slå in paket eller baka en massa sorters kakor... Jag får nöja mig med att skicka en slant och prata via en dålig telefonmottagning. Huvudsaken är att hon har det bra och trivs med livet! 

3 kommentarer:

  1. Vänta du bara... snart fyller hon sextio. Som min. Så är det.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, oj... ja det lär jag nog inte få uppleva...

      Radera
  2. Hoppas du får möjlighet att slå in lite vackra paket igen. Det är faktiskt ett nöje jag saknar nu när jag inte längre har några att ge dom till. Min kusin och min bästa väninna har frånsagt sig både födelsepresenter och julklappar, jättetrist!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!