söndag 17 december 2017

Snöbollar med polka

Snart dags att göra julgodis. Får väl säga som Ernst sa i förra avsnittet,  det går säkert att leva utan julgodis, men det är ju dumt att chansa... 

Jag brukar inte göra julgodis för tidigt, det är liksom stor risk att det tar slut då, i den här familjen... Men i förra veckan var jag "tvungen" att tjuvstarta, för jag skulle ha en liten julfest för mina vänner. Så då provade jag att göra dessa små godingar, hittade ett recept på Ica. Det är verkligen ett superlätt recept, skriver det här också:  
Snöbollar med polka
en burk kondenserad mjölk
2 msk kokosmjöl
200 g kokos
Till garnering:
1,5 dl kokos och 1 dl polkagrisar

Blanda ihop den kondenserade mjölken med en påse kokos och kokosmjölet. Ställ in i kylen en halvtimme så den stelnar lite. Rulla sen till bollar som sedan rullas i en blandning av krossade polkagrisar och kokos. Klart!

Önskar er en fin adventssöndag! 

1 kommentar:

  1. Åh det där verkar inte så krångligt alls. Tack för receptet. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!