söndag 16 juni 2019

En kväll i juni

Närmare bestämt i fredagskväll. För en gång skull var det stilla. Ljumt och skönt. Jag stämplade ur för semester. Klippte gräset när jag kom hem från jobbet. Det är nåt med nyklippt gräs Det ser plötsligt mycket prydligare ut, liksom städat, när "golvet" inte är rufsigt och tufsigt längre. 

Familjen var borta på olika håll, så det blev en ensam kväll för semesterfiraren... Först kändes det lite tråkigt men sen kom jag på att jag trivs ju med tystnaden och att vara själv ibland. Så jag njöt istället. 



Lagade nåt enkelt och satte ute och åt i min ensamhet. Njöt av tystnaden och lugnet. 


Och som vanligt inleds min semester med att Constance Spry slår ut!  Man kan tro att jag väljer semesterveckor efter henne, och det är inte helt osannolikt inte... För denna ljuvliga ros, så vacker och med en förförande doft... Engångsblommande, i ungefär en semestermånad... 😏
Men det är ju förstås också för dessa juveler skull jag alltid vill ha semester denna period! Blomman med stort P! 


Några har slagit ut, och fler finns att vänta på! 

3 kommentarer:

  1. Att börja semestern med en ljuvlig ros kan väl aldrig vara fel: Jag gissar att de blir mycket tid för familjen resten av sommaren så du inte behöver känna dig övergiven.
    Älskar doften av nyklippt gräs och att det känns städat, så får jag fint material till täckning i odlingarna också.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint. Håller med dig, ibland är det så skönt att bara vara själv och njuta av tystnaden. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön start på semestern! Ja den där "egentiden" ska man inte underskatta, den behövs...
    Härliga bilder som vanligt!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!