onsdag 11 juli 2012

Botaniska trädgården

Här är så vackert, och så grönt! 

Japansk Zelkova, enligt skylten är den planterad 1984 - och nu är den gigantisk! Undrar hur stor den var 1992...det tänkte jag nämligen inte på när jag var här då...

Idag för 20 år sedan stod jag nämligen på den här platsen. Och jag hade lite annat att tänka på...som tex "varför dröjer fotografen så...?" Vi skulle ta våra bröllopskort, och hade valt den här platsen dels för att den är vacker men också för att det var enda stället som var grönt på Gotland den sommaren. Det var en extremt torr och varm sommar, allt var gult och bränt i naturen, och en stor skogsbrand härjade i Kräklingbo på Gotland. Klockan tickade och till slut kom han, och vi försökte se avlappnade ut fast vi skulle befinna oss 3 mil bort i kyrkan om sisådär en halvtimme...



Vi lyckades väl rätt bra, och ok, en liten bild kan jag bjuda på...så här såg vi ut, när vi var 20 år yngre...

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig botanisk trädgård, en riktig oas! Och jag försökte att förstora bröllopsbilden... men se, det gick inte!

    Grattis på 20-åriga bröllopsdagen!
    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  3. Man bliver da aldrig træt af at se billeder fra trädgårdar...Og når regnen har silet ned, så bliver alle farver klare og friske. Så smukt :D

    SvaraRadera
  4. Det är så vackert i Botaniska där kan man gå hur länge som helst.
    Kommer oxå ihåg sommaren för 20 år sen,vi körde igenom Kräklingbo strax innan branden bröt ut,sen kände vi brandrök ända upp till Slite när vinden låg på det hållet.Samtidigt brann Vakömyr,där hemma.

    Grattis på bröllopsdagen.

    Kramiz vännen

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen! Tänk vi stod utanför rådhuset och väntade smått panikslagna på våra vittnen, utan vittnen... ingen vigsel.. Jippo i stan gjorde att de febrilt letade efter parkering..
    En vacker Botanisk trädgård verkar ni ha =) Och jag måste erkänna att jag är ruskigt sugen på att åka till Gotland i sommar! Vi har aldrig varit där...
    Hoppas ni får en fin bröllopsdag / Kram!

    SvaraRadera
  6. Gratulerar till bröllopsdagen! Vilket otroligt stiligt par ni verkar vara och du har så fin klänning och mannen din är tjusig i sin uniform, det är nåt visst med det!
    Vacker trädgård också, botaniska kan dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Grattis på 20-årsdagen!
    Kram från en som åkte fram o tillbaka mellan er bröllopsfest o son som behövde ammas!!
    Sonen är 20 år äldre nu....;)

    SvaraRadera
  8. Grattis till er tappra. Ljuvlig trädgård och vackert brudpar...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Grattis till kärleken, den är underbar. Vi har en sydd tavla där det står,
    `Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst`
    Det stämmer till punkt för oss, och kanske till många fler.

    Lycka till och må väl och fira gott !

    Hälsn/ Eva

    SvaraRadera
  10. Grattiskramar från storasyter och svägerska...

    SvaraRadera
  11. Vad fint! Både Botaniska och ni... Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!