söndag 20 september 2015

Soffkudderockad

Vackert väder, soligt och lagom varmt. Efter att ha varit ute en liten runda på förmiddan, och ätit lunch på altanen känner jag ändå att jag vill vara inne och mysa lite. Har faktiskt ännu inte fått fart på trädgårdslusten nu i höst. Brukar få lust att gräva och dona så här efter sommaren, men det kommer väl ännu! 

Däremot är jag sugen på att mysa till det lite inomhus, och idag passade jag på att göra en rockad bland soffkuddarna. 

 

Rockad som i bort med de pastellrosa kuddarna och fram med de bruna. Alltså inget nytt utan bara rota lite i lagret... Hösta till det lite alltså. 

En bricka med ljus på bordet ökar på mysfaktorn.

Och förstås en katt, det ökar alltid på mysfaktorn (fråga Ernst!) 


Myzan  blev dock lite trött, och vem blir inte det ibland?

Sen kom Casper och undrade vad vi höll på med. 



På matrumsbordet står rosor som jag fick av pappa i fredags. Jag fick en slant av honom också - som jag skulle använda till något onödigt... Hm, kanske ett par nya soffkuddar, inte så nödvändigt precis, men alltid lite kul med nya....;) 

9 kommentarer:

  1. Du gör som jag! Rotar lite på "lagret" och höstar till det med andra kuddar och gardiner så känns hela huset lite nytt trots att det är nygamla kuddar. Ser så mysigt ut och katterna höjer ju mysfaktorn rejält!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Gillar dina rockarder! Speciellt den prickiga kudden föll mig i smaken. Tänk så lätt det är att förändra med bara kuddbyten. Söta rosor du fått av en mycket klok pappa, han säger precis som jag när jag ger döttrarna en slant!

    En fin måndag till dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Till att börja med, Grattis i efterskott! Ja kuddar kanske vore något att köpa för slanten du fick! Hihi!

    Man känner för att få lite mera mys inne nu. Lite mindre sommarkänsla och mera höst!
    Och ett enkelt sätt är precis som de andra också tycker, att byta ut lite kuddar!

    Ha en fin septembervecka!

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Gillar det där med att få en slant att använda till något onödigt!
    Så fint du har det! Snygga kuddar som passar perfekt i soffan! Ljus på bordet känns
    som ett måste nu, både på kvällen och till frukosten!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Oh, har den äran en aning i efterskott! Vilka fina rosor du fick! Hoppas dagen blev en sån där riktig önskedag!
    Jag har heller ingen trädgårdslust i år, för min del tror jag det beror på att det är så blött och kladdigt ute och att jag har en förmåga att få med mig hälften in när jag är klar. Jag väntar alltså på bättre tider!!!
    Snygg kuddrockad! Och lite myspynt så där! Mysigt vid den här tiden, helt klart. Jag satt ute på verandan och åt lunch idag, det var riktigt angenämt!
    Så du antar inte utmaningen att visa dig i ungdomens dagar, det var faktiskt inte så farligt tyckte jag, så därför hakade jag på! Annars vill jag inte synas så mycket!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Kuddar behövs ju alltid! Mysigt med lite inomhusliv nu. Och vilka ursöta katter!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det.
    Vilka söta katter du har.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Du har det så fint hemma. Ombonat och jättesnyggt! de fina kissarna gör ju sitt och bidrar till trivslen förstås. :)

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott!! Måste fråga, hur har det gått med kissarna? Har de hittat varandra efter att brorsan försvann?
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!