torsdag 25 juni 2020

Ingen tur på loppistur

I förra veckan skulle jag och syrran på loppistur. Men någon tur vet jag inte om vi hade precis, på turen... För det första fanns det inte en enda loppisskylt utsatt på vår väg, så några spontanpauser blev det inte, utan vi kom bara på de två ställena som vi hade bestämt innan, nämligen Kuriosa i Hemse och en loppislada i Rone, som heter Form 360 design. Och tyvärr gjordes inte ett endaste fynd... På midsommardagen åkte vi ju som jag sagt tidigare till Lyckliga Gården, och där hittade jag inte heller nåt, och på dagen efter åkte jag och min dotter till Atelje Skogslyckan. Där hittade jag i alla fall en papperskorg ;-)

Lyckliga Gården

En som också var ute efter att fynda var Elsa Billgren, henne såg jag på tre av de här fyra ställena. Tror hon handlade lite på varje ställe faktiskt, men vi är väl inte ute efter samma saker helt enkelt... ;)


Ateljé Skogslyckan

Nej jag får väl leta vidare. Är ju på jakt efter ett par bokhyllor, en liten och en i större modell, samt en skänk, och ett månbord eller nåt annat roligt litet bord, en stol, kanske en rolig fåtölj. Men sommaren är ju inte slut än så man vet ju aldrig, plötsligt händer det säger de ju! 

2 kommentarer:

  1. Ja men det är inte ofta man hittar något på loppisar längre...kan bero på att man har allt :) Men kul att titta och ibland "händer det" som sagt :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Här är alla affärer stängda, inkl second hand, så har inte handlat mer än mat på flera månader. Skulle vara vilja få ströva runt i en second hand butik och kika runt. Det skulle vara en höjdare för mig.
    Tänk så olika vi lever i dessa tider!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!