måndag 15 juni 2020

Jobbe? Naj, semesta!


Första semesterdagen idag! Jag har som vanligt lite tidig semester, tycker ju det är som vackrast nu, skiraste grönskan och ljusa kvällar. Normalt brukar även Trädgårdsamatörerna ha öppna trädgårdar runt om på ön just den här veckan, vilket jag brukar tycka vara trevligt att åka runt på. Men, som så  mycket annat är ju även det inställt. 

I går fick jag i alla fall ett dopp i böljan blå!  Det blev ett hastigt dopp om man säger så.... för burr vad kallt det var...16 grader mättes upp men jag tyckte det kändes kallare. Men det svalkade bra i alla fall, och det var skönt efteråt...  

Idag får jag hitta på något annat, för nu är det mulet. Kan man hoppas på lite regn, det skulle behövas! 

2 kommentarer:

  1. Glad semesta önskar ja di!

    Kram fra Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte blir några öppna trädgårdar. Det brukar jag åka på när jag är i Skåne och det är så trevligt att se hur andra har det. Men jag har det så fint i min lilla trädgård och jag njuter.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!