måndag 1 juni 2020

Sommar

Så var det sommar då! Och vart tog den här våren vägen då? Den försvann väl i nåt slags Corona-töcken, eller nåt... Men man kan ju konstatera att tiden går ändå, fast man kanske inte gör så mycket. Eller ja, i mitt fall har det väl kanske inte så mycket med Corona att göra, mer är väl att det har blivit lite mindre av allt i mitt liv. Mindre hus, mindre trädgård, mindre familj, färre djur. Bara det här med att handla mat och tvätta, vilken skillnad! Numer köper jag en liter mjölk i veckan istället för sju... och antal strumpor som skall hängas är ju nästan skrattretande få mot förut... Någonting jag har mer av är väl i så fall tid. Tyckte aldrig att tiden räckte till förut, hade ständiga att-göra-listor som bara fylldes på och fylldes på... 

Men så är väl livet. Föränderligt! Och det har vi väl alla märkt av denna konstiga vår! 

Men nu är det sommar som sagt! Även om även den kommer att bli annorlunda för de flesta av oss... Vi får väl försöka göra det bästa av den, njuta av det som går att njuta av. 

3 kommentarer:

  1. Ja nu är det sommar och precis som du säger, vi får försöka göra det bästa av den. När jag ser din nedersta bild så tänker jag ... bättre utsikt än så behövs inte, då är livet fint. Underbar bild med ett härligt ljus.

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt att det inte var nån vinter, bara vårvinter och sen var det helt plötsligt sommar! Man hann inte riktigt med.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli en annorlunda sommar, men inte därmed sagt att de behöver bli sämre.
    Vi får göra det bästa av situationen!
    Ta väl vara på dig!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!