måndag 22 juni 2020

Midsommarhelgen till ända





Midsommar firades i Gnisvärd som vanligt, och den utmärkte väl sig på två sätt, ovanligt varm och skön (brukar ju annars vara 12 grader typ) och ovanligt dyra jordgubbar (jag har i alla fall aldrig tidigare betalat 95 kr litern!). Annars åt vi väl som vanligt... Fika med tårta, sen sill och grillat, jordgubbar (ja, är det midsommar så är det!) och glass till efterrätt. Och som om inte det var nog så fick vi våfflor och överblivna gubbar nästa dag, mums! Däremellan hann vi med en fin solnedgång, samt en liten tur till Lyckliga Gården och lunch på Warfsholm (länkarna går till mina tidigare inlägg om de ställena).

Nu går jag in på min andra semestervecka, och jag hade hoppats på lite regn idag faktiskt. Skulle behöva det för jag vill igång och gräva lite rabatter, men det är ju snustorrt och då är det inte kul att gräva! 

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga sommarbilder. 95:-/l det är ju inte klokt så dyrt. Här kostade dom 60:- det är dyrt det med. Hoppas att det blir bättre priser snart. Fina ställen stort gilla på strandcafeet. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Underbara midsommarbilder och ja här var gubbarna dyra också, nu hoppas jag mina egna mognar snart! Bästa kramen till dig och ha en skön semester nu...
    Kram från Titti på andra ön

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!