fredag 7 maj 2021

En bättre fredag helt enkelt

Jag jobbar hemma på fredagar. Och i morse såg jag att jag fick en "snapshat" av min ena syster. Tog mig inte tid att öppna den förrän en liten stund innan det var dags att "stämpla ur" för att ta fika vid 10-tiden. Och vad skådar mitt öga? En bild med text där det stod Frukostbröd levererat. Till saken hör att min kära syster älskar att baka, speciellt bröd, och hon går ofta bort till sina barn med små leveranser då och då, samt bakar varje fredag till sitt jobb (och jo, det har jag väl skämtat om någon gång, att det skulle vara trevligt med en leverans...) 

Så jag hann tänka, jaha, nu har hon levererat bröd till någon lycklig igen... men oj, vad det där liknar den krukan jag har?! Tog några sekunder innan jag fattade att det verkligen var här utanför påsen låg!! Hahah, jag skyndade mig ut och tog in en påse med färskt bröd! Det var jag som var den lyckliga!  

Gofrukost med färskt bröd, och tid att sitta en stund med en morgontidning, på en jobbardag. Det är vardagslyx! 

Och sedan till eftermiddagsfikat, tog jag ännu ett bröd, samt så hade det kommit en inredningstidning i brevlådan. En bättre fredag helt enkelt... 

Nu  har jag stämplat ut för dagen. Skall väl dra ett varv med dammsugaren, och hänga upp tvätten jag slängde in i maskinen förut. Sen blir det nog ett glas rödvin till maten. Inte så dumt det heller 😏

Trevlig helg på er! 🌸

5 kommentarer:

  1. Trevlig helg på dig med. Ja inte dumt att få färskt bröd hemlevererat. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppenfredag!

    Glad helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Oh, vad omtänksamt och så gott det ser ut!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken sann lyx att få färskt bröd levererat till ytterdörren! Så snällt :)
    Så var det söndag igen...oj vad tiden går fort nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Men åh, en så frukostpåse skulle jag med vilja ha. Så fint av din syster. Perfekt tajmat till din fikastund.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!