måndag 24 maj 2021

Tapetblomman

Vackraste och ljuvligaste buketten står hemma vid mig! 

Ännu inte utslagna pioner, och så vitrosa alstroemeria och grönt. Kan nog inte bli  ljuvligare...! Och den har jag fått! Hur jag nu kan ha gjort mig förtjänt av det? 


Tydligen har jag det 😏Jag har varit ute och tapetserat hos min ena syster, som nu har ett "nytt" hus. Närmare bestämt pappas gamla stuga som hon har övertagit. Och där skall det fixas och fräschas upp. Hon målar och målar... bort med 70-talsfurun, och in med ljust och fräscht! I sovrummet ville hon ha en tapet, och där kom jag med in i bilden ;) 

Och vilken tapet sen då! Eldblomma från Svenskt Tenn. Urtjusig! Har själv suktat lite efter den röda varianten i många år, men aldrig riktigt vetat var jag skulle ha den. Men den här i gråblå är ju om möjligt ännu vackrare! Det kommer bli så fint här när golven är slipade , golvlister på och allt är klart. Jag får återkomma med före- och efterbilder så småningom. 
Det har blivit några vändor där ute, först med renoveringstapet och sen Eldblomman då, och då får man fina luncher minsann, syrran är ju till skillnad från mig en fena på det här med matlagning... senast var det järpar med coleslaw, ute i solen... mums! Det är annat än mina filluncher det...😆
Och så fick jag alltså den här fina blombuketten igår!! Snacka om fin tapetblomma... 😏

5 kommentarer:

  1. Du verkar vara bra på att tapetsera du. Fin tapet hon valt och det kommer bli så fint tror jag när allt är klart. Fin bukett, helt underbar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Såklart du blir uppskattad för tapetseringshjälpen! Så snygg tapet, har aldrig sett den färgkombinationen på Eldblomman förr. Kommer att bli toppen när det blir klart för det är ju redan ursnyggt!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Det måste vara var en modig kvinna som vågade välja en sån tapet! Det blir så tufft!
    Och det var en fin bukett!

    Ps. Du som gillar rosor, kom gärna in och delta i mitt alldeles nya ROSlänkparty!

    Trädgårdshälsningar
    Lillianna
    www.pinktownroses.com

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bukett och välförtjänt också!

    Allt gott. Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!