söndag 12 juni 2022

För nu har hon tagit studenten - fy f*n vad hon är bra!!

Nu var studentbubblan över även för denna gång, sista för mig eftersom det ju var den yngsta som tog studenten! 
I fredags var den stora dagen, och den började med champagnefrukost som några av oss föräldrar hade varit och ordnat med klockan 6 på morgonen. 



Vid sju droppade ungdomarna in, och kalaset kunde börja! 

Utspring - vilken glädje! 

Nybakad student, med storasyskonen. 

Och vagnkortege genom stan. Det är så roligt att studenterna kan få åka vagn igen, jag tycker så synd om de två årgångarna som missat det pga pandemin. 

Igår hade vi mottagning här hemma. Vädret var med oss, som tur var, för det får inte plats 24 personer hemma hos mig, men ute går det bra! Vi började med rosa bubbel, och smörgåstårtor, som Ica hade fått göra, i tre olika varianter. 

...och till fikat ville hon inte ha traditionella studenttårtor som jag gjorde sist vi hade student, nej, hon ville absolut ha favoriten cheezecake, och dem gjorde jag själv. Även här blev det tre olika sorter, två glassvarianter i olika smaker samt en kyld variant.
 
Idag är vi trötta... här och var syns lite spår av festligheterna kvar... 

Fina blommor. En presenthög. Några trötta björkar och ballonger som skall städas undan. Annars skall jag inte göra många knop idag, är trött... ;) 

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt medan det pågår, skönt när det är över! Förstår att du gjorde en Harry igår, hihi! I år hade jag/vi ingen student att fira, men nästa år är det mitt tredje barnbarns tur.

    Önskar dig en riktigt lat junivecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så härliga och glada bilder! Studenttider tar på krafterna för både ung och gammal :)
    Nu får du vila och njuta av din vackra ö innan alla turister kommer...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!