måndag 6 juni 2022

Studentbal

Tänk, nu tar min lilla tjej studenten! Jag brukar inte ha mina nära och kära på bild så ofta, men när de är så här fina får man väl göra ett undantag... Och i går var det dags för bal. 
När hon kom hem från frissan, var storasyster - som numer bor i Stockholm - hemma, en överraskning eftersom hon inte skulle komma förrän till själva studentdagen nu på fredag. 

Så här såg det ut för fyra år sedan, storasyster i vacker balklänning. 

Som nu lillasyster ville ha hon med! Det var ju roligt att den kom till användning igen, för den är väldigt vacker! Vi fick sy upp den lite bara för att den skulle passa. 

Med bästa kompisarna, på väg mot en rolig kväll! 

Nu hänger klänningen här... Och nu har jag inte fler barn som skall gå på studentbal... Lite vemodigt är det allt...♥ 

6 kommentarer:

  1. Fina töser och såå vacker klänning! Jag förstår ditt vemod. Barnen växer upp och man går in i nästa fas, de går vidare i livet... Jag önskar studenten lycka till och ger dig en massa styrkekramar ;) Kram kram / Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vacker klänning och vackra flickor. Jag förstår att du är stolt mamma!

    Ha en fin tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Mysigt och vackert. Är lite avundsjuk på alla som har döttrar. Men det var lika stämningsfullt med grabbarna på skolbalen.. Inte i fin klänning dock. Ha Ha! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Fröken Grön07 juni, 2022 22:09

    Så fina flickor! 💚

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilka vackra döttrar du har - och vilka tjusiga klänningar!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilket härligt inlägg och vackra bilder på dina vackra döttrar!! Underbar klänning och näst sista bilden är det sååå mycket glädje i...
    Ha en fin och solig dag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!