tisdag 26 juli 2022

Efter mellanakten i green room.

När den den storartade premiären i trädgården har lagt sig. Ja, den med pionernas stora rosa och fluffiga bollar, som nästan tävlar mot varandra i skönhet, ackompanjerade av yviga daggkåpor och rakryggade stäppsalvior. När de är nedklippta blir det som en grön och nästan lite tråkig mellanakt. Eller skall vi kalla det green room. Till och med rosorna tar en paus. 
Men då träder nästa primadonna in. Det blir åter stora fluffiga bollar i trädgården. Vita. Och hon sjunger solo. I alla fall i min lilla trädgård. 
Den har aldrig varit lika fin som i år! Annabelle, vidjehortensian. Varsågod, scenen är din! 

7 kommentarer:

  1. Ja den är ju verkligen helt amazing. Jag har en jag med som liksom lyser upp i det gröna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen magiskt vacker! Ser fler som bloggar om dem nu!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. I år är det många växter som har reagerat på torkan, en del har t.o.m. dött. Men...dom som klarat sig har däremot växt och blommat något otroligt. Så nu vet man vad man egentligen skulle ha satsat på för växter. Men att ta bort och byta ut sånt som vill ha mer vatten är svårt, man gillar ju dom. Så det är bara att vattna på.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Underbart vacker!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Verkar vara en praktsort 'Annabelle'. Jag satte den rosa i höstas och jösses vilken blomklase det blev. Men den står planterad i gödsel... Skulle inte plantera där förrän i höst men kunde inte vänta :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Sicken primadonna! Hon gillade inte mitt blåsiga trädgårdsland och var hur vissen som helst. Nu har hon hamnat i en kruka i lä och trivs bättre :) En underbar hortensia hur som...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Wow den hortensiaen var virkelig vakker, også så stor og prangende. Et blikkfang i hagen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!