lördag 23 juli 2022

Självplock av blommor

Nu är första arbetsveckan avklarad, och det var minst sagt en intensiv sådan, såå mycket att göra, det blev en del påfyllnad på flexkontot, om man säger så. Sen värmen till det så hjärnan kokade... Puh! Har varken hunnit eller orkat att få till något inlägg, därför blir det ett inlägg nu, om en utflykt vi gjorde förra helgen. 
Jag var sugen på att testa det här med självplock av blommor, så vi åkte till Liste gård, som ligger i Norrlanda på östra Gotland. Det är ett vandrarhem, men man kan även fika där och så har de som sagt en massa blommor, till plockning.  

Först fika.
Och sen mot självplocket. 




Tyckte dock att det inte var så mycket som jag ville ha, men dahliorna var fina så det blev en liten bukett av dem. Sen hade de några solrosor och då fick vi en idé, så vi åkte till Fole på hemvägen, och plockade solrosor också. 

Där har Ryftes grönsaker ett helt fält fyllt med bara solrosor, som man får plocka av, och sedan swishar man valfritt bidrag till Barncancerfonden. Så då gör man en god sak gånger två! 

 
Så den här veckan, när jag har jobbat som mest, har jag haft två vackra buketter här hemma.
Önskar er en fin lördag! 

4 kommentarer:

  1. Så vakre dahlia du plukket!

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka fina buketter. Här har jag inte sett självplock av blommor men det kanske kommer. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Underbara buketter! I byn har vi självplock av solrosor, sååå roligt att välja och plocka själv...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig utflykt, fika och blomsterplockning.
    Fin bukett du fick ihop.
    Så bra idé att betala till välgörenhet, en eloge till dem.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!