måndag 5 september 2016

Målarhelg

Det kan hända att jag har målat om sovrummet i helgen. Fick plötsligt ett infall/ryck eller nåt liknande, så det var bara att köra på medan lust finnes. Jag har haft så många inte-lust-till-någonting-helger så det var riktigt befriande att få sätta händerna i något. Så jag och yngsta dottern tog cyklarna till färgaffären, ja vad gör man när mannen är iväg i fjällen med bilen, inte mycket att välja på liksom. Men det funkade bra med två hinkar färg i cykelkorgarna. Som tur var hade jag golvpapp hemma. Samt takfärg, så efter lite vånda målade jag faktiskt taket först också. Det är ju annars lite lätt att "glömma" den lilla detaljen. Men det behövdes faktiskt, så efteråt är jag glad att jag gjorde det.
Annars, så var det väl kanske inte det rummet som var mest i behov av uppfräschning, det finns det andra rum som egentligen är mer. Men det kändes som ett lagom helgprojekt liksom. De andra rummen som vi har på vår "att-göra-lista", kräver lite mer än bara några hinkar färg, och då får väl mannen vara lite mer inblandad. Undrar vad han skall säga förresten när han kommer hem... Om han inte läser det är så vet han inget förrän hemkomst nämligen, lite hemlig får man väl va... ;)
Tänkte mig blågrått på en vägg och en variant ljusare på de andra väggarna, men det är ju såå svårt att avgöra på en liten provkarta... Jag kan väl säga att jag hade tänkt mig fondväggsfärgen ungefär som den ser ut här i hinken, men som vi alla vet så ser ju det färdiga resultatet inte riktigt likadant ut... Den blev lite blåare än vad jag hade tänkt... Men, men, tror det blir bra ändå... 

5 kommentarer:

  1. Roligt när man äntligen får fart på kreativiteten. Det blir säkert jättefint. Kul med överraskning till maken. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Spännande! Det blir säkert jättefint och ett lyft i sovrummet. Kul när kreativiteten slår till så man till och med cyklar och köper färg. Sånt gillar jag, snabba beslut och sätt igång!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Så kul, lite avundsjuk blir jag, gillar ju att måla och tapetsera och att se ett nytt rum växa fram!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Kul att gör fint och fint tror jag att det blir!
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!