söndag 15 januari 2017

Favorit i repris

Idag får det bli en favorit i repris, för det är ju ingen vanlig dag, det är ju Tulpanens egna dag! Buketten jag köpte häromdan håller sig ännu fint. Jag ställer dem alltid svalt över natten, plockar om dem lite och tar av en bit av stjälkarna efterhand som de växer, så håller de sig fina en vecka om man har tur. 

Söndag och i går snöade det rätt rejält, men idag verkar det vara kring nollan igen, så det smälter väl bort igen. Det kunde ju gärna få vara lite kallt ett tag, tycker jag... 

3 kommentarer:

  1. Köper man tulpaner i blomsteraffären - som du tydligen gjort - så håller dom för det mesta minst dubbelt så länge som dom från Coop eller ICA. Dessutom kan man inte välja exakt den färg och nyans man vill ha. Men ibland blir man ju tvungen.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Jag brukar försöka ställa blommorna svalt precis som du och det gör mycket för hållbarheten. Er nya vattenkokare som du visade i förra inlägget är jättefin! Jag vill ha "riktigt" kaffe men använder ändå flitigt vattenkokaren. Kokar upp vattnet när jag ska koka ris pasta osv så sparar vi både tid och energi.
    Och till te förstås.

    Jag ser att ni har lika vita bord i rummet som mina föräldrar har. Jättefint! :-)

    Ha en fin kommande vecka!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Tulpaner är ju alltid tulpaner och de är ju så härliga nu i januari! Jag blir lycklig när de första kommer på bordet. Hade helt missat tulpanens dag, men efter lite kollande på Instagrambilder så förstod jag ju att den var igår. Fina bilder du visar!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!