onsdag 11 januari 2017

Bucket list

Så här i början av året blir det en hel del funderingar om året som gått, men även funderingar framåt, om vad som kommer att hända, önskningar och nyårslöften. Någonting som verkar vara mycket populärt, kanske inte just nu vid nyåret men ändå,  är de s.k "bucket list", alltså listor över vad man skall göra innan man dör/fyller 30/40 etc... (ja, kanske inte i den ordningen men ändå, ni fattar).

Det här har fått mig att fundera lite över mig själv och en eventuell sådan lista. Men hur jag än funderar fram och tillbaka så kan jag inte komma på något specifikt som jag skulle vilja ha på en sådan lista. Det skrämmer mig lite, är jag  tråkig? VILL jag ingenting? 

Nja, så är det ju inte, jag funderar ju alltid fram och tillbaka, om olika projekt här hemma tex, och om livet i stort och smått... men några drömmar om spännande exotiska upplevelser, som reseäventyr, hoppa bungyjump eller bestiga Mount Everest har jag inte... Visst tycker jag det är roligt att se nya platser, men dels är jag ju flygrädd, och dels är jag helt enkelt inte någon äventyrlig typ! Ja, så en "trist typ" är jag nog, en sån som är nöjd med det lilla livet "hemma på min gata"... som gläds åt blommor och blader och småprojekt hemma. Ja, så är det nog! Mina drömmar och önskningar är i första hand såna som att vi skall få vara friska, att jag skall få se mina barn växa upp, att de skall må bra och tycka om livet! För tycker om livet det gör jag, trots att jag inte har lust att hänga i någon fallskärm eller simma med hajar (eller så är det för att jag tycker om livet som jag inte vill göra det..?) Ja, ni fattar nog vid det här laget! Alla är vi olika, och jag är så här!
Hur är det med er, har ni någon Bucket list? 

ps. bilderna har inget med texten att göra, bara lite sommarbilder från Gnisvärd, en påminnelse om att det vackra ofta finns nära...

3 kommentarer:

  1. Jag är en riktigt nöjd hemmaräv! Även om jag rest mycket under åren så har jag inte längre nån som helst lust längre. Däremot finns några ställen i vårt land som jag önskade att se.

    Kramar från Eva-Mari, som känner igen sig i ditt förra inlägg... på pricken!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är skönt att se att det inte bara är en annan som gillar att vara hemma för det mesta. Som inte längre har någon lust att resa utomlands alls (är också flygrädd. Och att ligga och steka mig på en strand är något jag aldrig gillat, även om jag älskar att bada.
    Att skaffa sig nya saker till hemmet, att planera kul saker för trädgården, att umgås med vänner och att kanske ta en liten tur varje sommar till fastlandet - det räcker långt. Behöver inte mer. Trodde det berodde på att jag började bli gammal, därför var det extra skönt att läsa att du som är så mycket yngre tycker ungefär likadant!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Hi hi, smålog när jag läste ditt härliga inlägg! Här har du en trist typ till :)
    Det är nyårslöften, bucketlist, nytt liv, nya tag, nytt jobb och jag hänger inte med alls...har inga planer alls! Resa är kul men blir när det blir och jag vågar inte hoppas bungyjump och höjdrädd är jag...ja du ser!
    Näe jag tar livet som det kommer...lite lagom trist sådär...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!