söndag 1 januari 2017

Hej 2017!


Nu vänder vi inte bara blad i almanackan, vi tar en helt ny! Gårdagkvällen blev mycket lugn för vår del, vi åt lite god mat - på nya tallrikarna Swedish Grace, som jag faktiskt spontanköpte häromdagen. Var införbi vid Royal Design i annat ärende, och fick se att det var 25% på alla tallrikar, och eftersom jag länge tänkt att vi behövde nya vardagstallrikar så slog jag till... (och de här funkar ju både till vardags och fest!) Annars håller jag mig faktiskt ifrån mellandagsrean så gott det går, orkar helt enkelt inte med att trängas med folk... 

Efter middagen klädde jag faktiskt om i mysbyxor, pusslade lite och tittade på teve med man och yngsta tjejen, som vi än så länge har hemma vid oss. Tja, vad är väl en bal på slottet, när man kan skrota omkring i mysbyxor... ;-) 

4 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året.Vacker dukning o den servisen har jag köpt till min son o hans fästmö.De har vita mattallrikar,rosa dessert o gröna assietter.Övriga delar är oxå i de färgerna.Det var den enda servisen min kräsne son tyckte om.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! Kul med nya tallrikar, de är så fina tycker jag.
    Vi tog också på oss mysbyxor senare på kvällen, och jag hann också slumra till i soffan innan det var dags att se på tolvslaget från Skansen:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen Grace of sweden har några små skålar i vitt. Bra köp och så älskar jag mysbyxlivet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Att fira nyår i mysbyxor låter ju skönt och går ju precis lika bra som att fira i balklänningen!
    God fortsättning!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!