fredag 6 januari 2017

Trettondagen och jul möter vår

Jodå, granen står kvar, än så länge. Men allt det andra är bortplockat. Många tycker det är för tidigt, men jag tycker det är så mycket mysigare att plocka fram det tidigt, i slutet av november när allt bara är för himla mörkt, och man vill boa in sig, och mysa till det med rött och grönt och en massa ljus. På den här sidan om nyåret vill jag ha bort det murriga och ha in lite ljusare inredning igen, vi går ju mot vår! 
Så fort allt är bortplockat brukar jag köpa mig en första tulpanbukett. Men så såg jag denna fina buketten, och eftersom det ännu är liite jul kvar så passade det bra tycker jag. Ett möte mellan jul och vår på något sätt. 


Krispigt och färgglatt, en vårbukett men ändå en julblomma. 


En liten kaka måste vi ha också, och i den här vanliga sockerkakan blandade jag i lite mandarinskal och pudrade över florsocker blandat med kanel, så även den blev väl lite halvjulig, passade ju bra på Trettondagen! 

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra färger! ♥ Underbara sammanfattning av 2016, fint skrivet och fina bilder!! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  2. Åh vilken söt bukett. Som en vårkaramell. Och det var en superfin sockerkaka, tänk om mina också kunde bli så fina:) Bakade helmisslyckade muffins här om dagen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fin bukett av bara enkla hyacinter...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Så vackert du bor! Mysigt kök med en jättefin kökssoffa. Och vilken fin bukett! En sådan där ljusstake som du har är dottern på jakt efter och har sett en liknande på Mio som hon ska iväg att köpa idag :) Den är ju inte på långa vägar så vacker som den du har, gissar att din är äkta hantverk från en keramiker.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

    Kramar aka

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!