fredag 27 januari 2017

Månadens bild

För några år sedan tog jag ett foto på en rabatt, en gång varje månad, för att se skiftningarna från olika årstider, du hittar dem här. I dagens Blommiga Fredag är temat Månadens bild. Så det var bara att stövla ut i trådgården och försöka hitta något intressant motiv. Vet inte om det här blev så värst intressant, gräset är mer som ett stampat jordgolv och buskar och träd ser ut som "pinnar", men vad annat kan man vänta i januari...? 
Man kunde ju ha hoppats på en trädgård inbäddad i vit fluffig snö och sol på himlen, men vi pratar alltså Gotland här, och dagar med sol och snö är lätträknade här... Men man vet aldrig, kanske februari månadsbild är vit istället, vi får se! 

Men det heter ju Blommig fredag, så jag var ju tvungen att hitta något blommigt, och det jag fann var den här julrosen som är på gång att slå ut!  

Annars är ju tulpaner Månadens blomma för mig i januari, här med blåbärsris i "nyloppad" Rörstrandsvas. 
Nu tar vi helg hörrni, önskar en trevlig sådan! 

15 kommentarer:

  1. Ja, denna vinter tycks verkligen ha varit vädermässigt underlig. Lite uppochnedvända världen!
    Fina bilder i alla fall. även om det borde varit snö.

    SvaraRadera
  2. Tänkte visst lite lika där :)
    I brist på snö fick det bli en tulpanbukett...

    Visst tar vi helg!

    Ha de!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  3. Snöfattigt oftast, men en del gånger vid våra många besök hos sonen och hans familj var det massor. Vi hade bytt till sommardäck men möttes av 3 dm nysnö.
    Alltid fint med tulpaner, snyggt krus.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. jag tycker att det ser fräscht och städat ut i din trädgård, inte vintertrist alls. Det doftar av förhoppningar!

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som vår där du bor och fint med en Julros som bär knoppar även Tulpanerna är vackra med blåbärsris.Trevlig helg/Margareta

    SvaraRadera
  6. Ja inte är det mycket snö inte! Idag så himla grått och disigt att jag knappt hittade till bilen...
    Härliga blombilder från dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Visst är det så att man nästan kan ana våren soliga dagar. Men...dom gråmurriga så oroar man sig för att det kanske blir en vinter i år i alla fall!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Dina fina julrosor har hunnit längre än mina:) Vilken söt vas du loppat.
    Jag hoppas gärna över snön, det går så bra med detta "höstväder".
    Fin helg till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Misunner litt de som finner roser i blomst nå.... lekkert!
    God helg!

    SvaraRadera
  10. Det är inte mycket som blommar, men din julros duger gott. Skall ut och ta en bild på min, såg att den fått många nya knoppar, den har tagit ett omtag efter snön.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  11. Tänker att du har ändå fina linjer och blickpunkter i bilden. Men knoppande julrosor är ju så löftesrika...

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  12. Inte kan man ju förvänta sig att så mycket blommar där ute i våra trädgårdar! Men om ett par månader då är hur mycket som helst på G.

    Jag för min del uppskattar verkligen den gröna vintern vi har haft i år och tycker att den lika gärna kan hålla sig borta nu :)

    Kram och ha en fortsatt skön helg på Öjn!

    //veronica

    SvaraRadera
  13. Vilka fina julrosor du har på gång! Jag har bara två (vuxna) plantor och de står i trädgårdens absoluta köldhål, så där är absolut ingenting synligt!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  14. Vi har också barmark just nu, snön kommer och går i omgångar, ibland mer ibland mindre eller inget, hi hi . . .
    Februari kan visst bli vitare, man kan aldrig vara säker, men för barn och vuxna kan det väl få bli lite snö till vinterlovet så man kan rasa ute i luften.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  15. Det är så grått och trist här idag. Snön är nästan borta nu och det är varken vinter eller vår tyvärr.
    Om det ska vara en sån här trist vinter så får det gärna bli vår för mig.
    Härligt att julrosen trivs och vill blomma i alla fall!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!