lördag 18 maj 2024

Försommarfrågor

Det är visserligen redan lördag, men här kommer några fredagsfrågor, från Elisas blogg:  

Vad har du gjort ute i solen den här veckan? 

Försökt att sola benen en stund på altanen i onsdags, men puh, det är inte min favoritsyssla, det är ju så svettigt att sitta och sola. Det är ju så mycket skönare i skuggan. Något som däremot varit härligt är att vi ätit alla middagar ute på altanen, i kvällssolen! 

Vad njuter du mest av i vårsommarvädret? 

Att promenera i en skog och lyssna på fågelsång. 


Vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden? 

Dona i trädgården. Samt skogspromenaderna då. 

Vad ser du mest fram emot med att sommaren är på väg? 

Kvällsdoppen! 

Hur ser din helg ut? 

Något som jag måste göra är att hämta upp fläkten från källarförrådet, för nu börjar det redan bli för varmt nattetid... Sen behöver gräset klippas igen, och krukorna vattnas. Annars har jag inga direkta planer, förutom att umgås med den nyss hemkomna dottern.  

Önskar dig en trevlig helg! 

4 kommentarer:

  1. solar mig inte, sitter i skuggan och njuter av fågelsång

    SvaraRadera
  2. Ja vilken värme! Redan! Det mesta blommar och jag ska också ta upp fläkten från källaren!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. WOW, samma fina vitsippebackar som hos oss, det är ju sååå fint! Håller med att det inte är kul att vistas i solen, även jag fördrar skuggan.....tyvärr är det här med kvällsdopp utopi härikring, så jag avundas alla som har nära till vatten!

    SvaraRadera
  4. Det är helt otroligt varmt. Gillar inte heller att sola men jag vill gärna vara solbränd. En kombo som kanske inte är sådär jättekompatibel...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!