fredag 10 maj 2024

Färger i harmoni

Jag har tjatat en del om de där narcisserna jag planterade hösten 2022, och som kom upp i helt fel färg. Nåväl, gör om och göra rätt. I höstas kom jag på det lite sent egentligen, tror det hann bli november innan jag beställde nya narcisser, och då fick jag ta vad som fanns.  
Pingstlilja Accent var vad som fanns. På rea dessutom, och det gör ju ingenting. Så här fint blommar de nu! Betydligt behagligare färg. 

Och nog harmonierar de bra mycket bättre med tulpanerna än de knallgula som var där innan. 


Tre lediga dagar avklarade, och nu har man ändå en hel helg framför sig! Inte dumt alls. Önskar er en trevlig sådan! 

1 kommentar:

  1. För att man ska må bra är det viktigt att man har det harmoniskt runt sig. Att reta sig på något är onödigt om man kan förändra. Så rätt du gjort! Underbara tulpaner.
    Önskar dig sköna dagar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!