söndag 5 maj 2024

Trädgårdshelg

 

Nu har jag äntligen fått ordning på min altan. Skurat och såpat in trädäcket klart, ställt möbler och växter på plats, och helt plötsligt fick man ett rum till. 

Helgen har ägnats åt rejäl uppfräschning av trädgården. Bort med alla vissna perenner, ogräsrensning i rabatterna, och så några säckar kogödsel på det. Helt plötsligt såg det väldigt mycket mer prydligt ut. 
Till sist ett varv med gräsklipparen och kantskärning av rabatterna.  


Det finns förstås ännu en del att göra. Snygga till den här stengången till exempel. Måla staketet. Men det är ju långhelg i nästa vecka, man skall ha något att göra då med! 


Jag var i alla fall nöjd med mig själv, och tog en sista bild över "ägorna", fniss...  innan jag gick in för kvällen. 

4 kommentarer:

  1. Så prydligt det blir i trädgården med kantskärning! Att ha en lagom stora trädgård är mer njutbar. Det räcker med måsten. Härligt när det tråkiga men sen tillfredställande rengöringsarbetet är gjort. Då känner man sig så duktig!
    Ser din pion där på hörnet... suck.
    Ha det gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket det gör när man får rensat rabatterna och på med lite kogödsel. Visst känner man sig nöjd och glad. Det ser så prydligt och fint ut hos dig och så långt pionerna kommit! Mina syns knappt ännu, förutom svavelpionen som alltid blommar i mitten av maj. Låter som du har lite jobb kvar till kommande långhelg. Men trädgårdsjobb är ju enbart roligt :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Du har det så fint i din lilla täppa. Jag slår vad om att din trädgård är finast i hela kvarteret. Och den vindlande gången är ett så himla smart knep att förlänga trädgården i djupled. Verkligen jättefint! 🌿

    SvaraRadera
  4. Ser ljuvligt ut i dina ägor. Jag har bara börjat så smått men hoppas ha orken nu till helgen. Finns ju alltid att hitta på när man har trädgård. Kantskäraren som jag köpte ska testas. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!