onsdag 18 september 2024

Från 50 och neråt, och uppåt..

Vad händer i veckan då? Här i Visby har det skyltats om, från 50 som det varit på de flesta gator (förutom utanför skolorna där det förstås varit 30), till max 40 överallt. Så nu gäller det att slå ner på farten... 


Själv skyltar jag om uppåt till 60... Jag har tagit ledigt resten av veckan, skall inte göra något speciellt på torsdag och fredag, men skönt ändå att vara lite ledig. 

I morse fick jag finfrukost av mina tjejer. Och ikväll blir det lite firande med dem och mina systrar. Bara vi fem, med go mat och gott i glasen. Tjejmys helt enkelt! 

Idag är det supermåne igen, och den nådde tydligen sin kulmen 04,34 i morse. Jag är född 04,05.  

5 kommentarer:

  1. Men ett stort grattis till dig! Så mysigt med finfrukost av dina tjejer och en kväll med tjejmys låter fint. Och en supermåne fick du också.
    Ha nu en riktigt fin födelsedag och njut av dina lediga dagar!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hurra för dina år! På nåt sätt blir vi mer ödmjuka inför varje födelsedag vi har förmånen att kunna fira våra år. Och klokare blir vi hela tiden. Hurra igen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får ett fint firande.

    Tycker det är bra att hastigheten sänks. På en väg hos oss har de nu jobbat med att sätta upp hastighetskameror. Det behövs verkligen för folk kör som biltjuvar.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vilken mysig frukost. Är särskilt avundsjuk på grapefrukten. Får inte äta sån på grund av min medicin. Njut av ledigheten. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!